söndag 6 februari 2011

Albin tokar sig med nappen

Det har varit en riktigt härlig dag idag. Jag och Emanuel packade ner Albin i vagnen och tog en promenad i det härliga vädret över till Nordåker. Blev lite fika och Albin fick mysa med farmor och farfar en stund. Medan Albin var fullt upptagen att roa farmor och farfar passade jag och Emanuel på att ta skotern och kolla på tomten där vi ska bygga. Kommer verkligen bli super bra! Kanske låter konstigt. Men fick verkligen ett lugn i kroppen av att stå där. Ser verkligen fram emot när vi kan sätta igång. Jag trivs bra där vi bor idag. Men att bygga nytt är något jag alltid drömt om. Att få ett hus där man själv varit med och bestämt om hur man vill ha det. Så nu blir det att ta tag i ett och annat så vi kan komma igång.

I fredags var det dags för ännu ett babysim. Hade jobbigt att packa och göra klart innan vi kunde åka. Albin vill verkligen inte ligga på golvet utan bara grät. Och är man själv hemma är det väldigt svårt att få saker och ting gjort om man samtidigt lär bära på Albin. Även nacken skulle ge upp om jag skulle behöva bära runt honom hela tiden. Så det blev att slå på tv:n och sätta på en musikkanal. Då blev han riktigt nöjd och somnade till och med en stund.
Denna gång hade vi tyvärr ingen instruktör på simmet. Hon hade blivit sjuk och hade inte lyckats få in någon ersättare. Men vi fick bada ändå. Så vi plaskade runt en halvtimme och det var lika kul som alltid! Det jobbiga med fredagens babysimning var dock att jag fick lov att parkera på stora parkeringen längst bort. Det innebar att jag fick bära Albin i bilstolen och två väskor ganska långt. Jag var helt slut när jag kom fram. Och sen samma visa tillbaka till bilen.

Jag var mer eller mindre liggande den kvällen. Nacken var totalt förstörd. Så tanken att införskaffa en sulky eller paraplyvagn som jag enkelt kan ta Albin i kläcktes under den kvällen.

Igår så for vi till Borlänge en vända. Just för att titta på en vagn. Efter lite krångel och en tur till Falun så blev det ett inköp. Går dock här hemma och är fundersam om jag ska byta. Styret är så högt så jag går lite klent med den. Detta var ingenting som jag reagerade på i affären, tyvärr.
Har hittat en paraplyvagn på internet som verkar intressant. Men ingen av butikerna i Borlänge eller Falun har den hemma. Dom kan ju självklart beställa hem den om jag skulle vilja ha den. Men vill verkligen se den innan jag beställer någon. Men det blir nog att lämna tillbaka den vi köpt och försöka hitta något annat. Får se om jag gör en tur imorgon.

Albin har börjar leka med nappen när han har den i munnen. Han stoppar underläppen över nappen. Det ser jätteroligt ut och han skrattar högt när han gör detta. Men han gör det även när han är ledsen och gråter. Får vissa minnesbilder från när min lillebror var liten. Det känns igen.



Har försökt tagit kort på det idag. Men han var inte riktigt på humör för att visa det.
Men syns lite i alla fall.




Emanuel lyckades fånga på film med mobilen när han gjorde det första gången



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar