söndag 27 februari 2011

Bloggtorka och uppdatering

Jag har som ni kanske märkt haft rejäl bloggtorka! Det har mestadels berott på att jag sovit så ruskigt dåligt ett tag nu. Alla dessa mardrömmar har tagit knäcken på mig totalt. Har vaknat genomsvettig flera gånger per natt i nästan två veckor nu. Är mycket som händer privat just nu så det kanske inte är så konstigt att kroppen reagerar med dessa drömmar. Men hoppas verkligen att de lugnar sig snart. För jag måste få sova!

Dessutom har Albin inte haft två bra veckor. Tänderna har gjort ont för älsklingen min. Så om det inte var nog med sömnbristen på grund av mardrömmarna så har man haft en jätte ledsen och knölig son på dagarna. Tackar han däruppe för att det finns Alvedon kan jag säga!
Men det verkar ha blivit bättre för han nu. För i helgen har han varit på mycket bättre humör. Kanske är det för att pappa varit hemma och lekt hela helgen! Vem vet. Det visar sig imorgon.

Förra helgen åkte vi till Kättbo. Var välbehövligt att åka dit och hälsa på. Var så skönt att träffa familjen. Jag och Emanuel stod för middagen på kvällen. Ugnsstekt fläskytterfilé med rostade rotgrönsaker och en rejäl grekisk sallad. Vart verkligen uppskattat. Blev en minst sagt lyckad middag. Fint väder hade vi också så det blev en och annan promenad.

Under veckan som varit har det inte hänt så mycket. Har som sagt haft fullt upp med att hålla mig vaken och med att ta hand om Albin. Fredag innebar babysim. Även denna gång hade jag en galning med mig i vattnet.

Helgen har ägnats åt städning för min del. Huset har förfallit lite den senaste veckan av förklarliga skäl. Emanuel har jobbat och jag har inte kunnat lägga ner Albin alls. Så städningen var behövlig kan jag lova! Sakta men säkert har städningen gått. Man måste ha tid för lite familjemys och någon promenad också.

Ser fram emot nästa helg. Då åker vi till Gävle för att bo en natt på hotell. Ska bland annat inhandla ett och annat välbehövligt på Ikea. På söndag åker vi vidare till Tierp och våra kära vänner för att hälsa på. Albin ska få en till kartong med kläder och jag ska bli fin i håret!

Snart blir det en dusch för att sen krypa ner i en nybäddad säng. Täckena och kuddarna har hängt ute ett par timmar så det ska bli en fröjd att krypa ner i sängen. Så inatt borde jag väl ändå få sova gott!

Men först myser jag och min sambo i soffan en stund. Unnar mig ett glas vin och äter lite ost och kex.



Bjuder på tre underbara bilder på min älskade son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar