måndag 14 februari 2011

Sprutor i nacken

Helgen har varit lugnt. Har inte gjort mycket. Emanuel plogade hela lördagen och söndagen gick åt för att röjja av gården och sen bara ta det lugnt. Städade lite här igår. Tror det mest var för att komma lite på andra tankar inför dagens behandling. Gick rätt bra. Allt för mycket sömn fick jag tyvärr inte inatt.

Har varit en riktigt spännande dag idag. Har varit till läkaren idag och fått mina sprutor i nacken.
Är dock inte lika spännande nu. Har fruktansvärt ont! Så det är bara att hoppas att detta hjälper så det är värt det.

Hade läst på en hel del inför dagens möte med läkaren. Hade även läst att det kunde göra rejält ont när man får sprutorna. Så därav nervositeten. Jag är normalt inte alls brydd över att få sprutor eller över nålar. Men att bli stucken med en massa sprutor i nacken som dessutom gör grymt ont är ingenting jag ser fram emot direkt. Hade hoppats på att jag skulle klara mig med 6 st. sprutor. Men nej jag fick lov att få 10 st!! Usch! Och efteråt så snurrade det på rätt duktigt. Så jag förstod varför jag skulle ha någon som skjutsade mig. Fick heller även inte bära alls idag så jag har haft mamma här som hjälp med Albin och som chaufför.

Jag hoppas bara att jag mår bättre imorgon. Annars blir det jobbigt.

När Emanuel kom hem idag så fick jag en jättefin bukett med blommor. Tack älskling! Det piggade upp mig mer än du kan ana! Älskar dig!





Nej nu orkar jag inte vara uppe mer.. lär lägga mig och vila nacken.

1 kommentar:

  1. Hela familjen Jannisa håller tummarna för dig och din nacke :) Hoppas att du äntligen har hittat något som fungerar :)

    SvaraRadera