fredag 18 februari 2011

Ett jobbigt besked..

Det har varit några känslosamma dagar. Nacken blir sakta men säkert lite bättre dag för dag. Ont har jag fortfarande och blir lätt trött i nacken på kvällarna. Så vi får se vad som händer framöver. Just nu känns det i alla fall värt att ta sprutorna.

Igår kom så ett besked som jag inte riktigt hade väntat mig. Visste att det inte såg bra ut och att hon är rejält sjuk. Men trodde kanske inte riktigt att det var så illa som det nu visade sig vara. Så nu är det bara att bita ihop och hoppas på det bästa. En röntgen till väntas för att se hur det ser ut. Jag kommer vara rejält nervös tills dess att jag får höra det röntgensvaret.

Detta besked slog ner mig totalt igår. Hela mitt liv rasade för en stund. Det värst tänkbara scenariot spelades snabbt upp i mitt huvud och jag bröt ihop totalt. Men en snäll svärmor kom snabbt över till mig och hjälpte mig att sortera bland alla funderingar och tankar som kom. Sen har jag min älskade son som är så oerhört duktig på att pigga upp mamma. Emanuel stannade hemma från jobbet idag för att stötta mig. Har sovit så ruskigt dålig inatt. En massa mardrömmar. Har vaknat kallsvettig flera gånger. När Albin bestämde sig att det var morgon kl. 7 i morse så gick Emanuel ner och la sig på golvet med han så jag fick sova ett par timmar till. Dom timmarna räddade nog min dag. Så nu väntar några nervösa dagar till svaret på röntgen sen börjar kampen! Vi ska klara detta! För jag tänker inte accepter något annat!

Vi åkte på babysim idag. Är glad att jag tog mig iväg. Skönt att komma på andra tankar lite. Albin var som vanligt som en vild fisk i vattnet. Fast efter halva tiden idag blev han nog trött. För han myste mest runt och njöt i vattnet. Och efter dusch och matning så somnade han som en stock. Väckte han här hemma för 20 min sen. Så nu ligger han så nöjd och glad på golvet efter en rejäl flaska med mat!

Imorgon ska vi åka till Kättbo och mysa med familjen för fullt. Ska bli så skönt att träffa alla. Så nu ska jag packa en väska och ställa klart allt så vi kommer iväg direkt imorgon när vi vaknar.

Ikväll väntas en massa mys med familjen. Jag ska äta min kräftor som jag varit sugen på i 2-3 veckor! Emanuel har får äta sin köttbit och Albin får en god gröttallrik. Riktigt fredagsmys. Ha ha.

Ta hand om er mina vänner! Men vet aldrig vad som händer här i livet.

1 kommentar:

  1. Hoppas att vad det än är att det går bra och att det är bättre än det verkar! Massor med kramar.

    SvaraRadera