fredag 11 februari 2011

En innedag idag

Igår gjorde vi inte mycket jag och Albin. Snön vräkte ner hela dagen så det var inte speciellt lockande att gå ut. Men en kort tripp till gammelmormor gjorde vi. Emanuel kom inte hem förrän kl. tolv i natt efter dubbelarbetet. Han fick då sova några få timmar innan han for iväg till jobbet imorse.

Albin var så snäll hela dagen igår. Han somnade vid kl. 20 och verkade sova så skönt. Men en timme senare vaknade han och bara grät. Ingenting var bra. Alldeles tröstlös stackarn. Är så jobbigt att han blir så ledsen när man är hemma själv. Men det visade sig att han hade lite feber och sen tuggade han hysteriskt ihop käkarna. Så han fick en Alvedon och en halvtimme senare var han pigg (!) och glad igen. Det är minsann inte lätt att få tänder. Så när klockan var elva gick jag upp och la han igen.

Kan inte direkt påstå att jag sovit bra inatt. Albin har knölat lite till och från och sen har det blåst så mycket så jag trodde huset skulle blåsa bort.

Blir inget babysim idag. Trist som bara den. Men vi vill inte ut i detta väder. Säkrast att stanna hemma och hoppas på bättre väder nästa gång. Nu har solen precis tittat fram men det blåser fortfarande rejält.

Imorse när jag skulle släppa ut hundarna så ser jag genom fönstret på dörren vilken snödriva som lagt sig utanför. Var ett under att jag fick upp dörren. Trodde jag skulle få lov att hoppa ut genom fönstret. Fick i alla fall ren trappan och rent så pass att hundarna gick ut och gjorde ifrån sig. Dom ville verkligen inte vara ute. Nu ligger dom och sover i soffan.
Men insnöad kan man väl säga att jag är. Har 1,5 meter höga drivor att ta mig igenom om jag ska ut. Så jag stannar inne idag! Får se om Emanuel tar sig in när han kommer hem sen.

Ska nog ta tag i städningen som jag inte började med igår...

Ha en bra dag min vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar