måndag 7 februari 2011

Ny vagn!

Jag och Albin tog en rejäl sovmorgon i morse. Var riktigt skönt. Han somnade före halv nio i går kväll och vaknade inte förrän efter sju i morse. Det blev lite mys i sängen så vi somnade om och sov i nästan två timmar till. Men det var riktigt skönt.

Ordnade så Albin fick vara hos farmor idag på eftermiddagen. Då kunde jag åka till Borlänge. Hade bestämt mig för att byta vagnen vi köpte i Falun i lördags. Det var för mycket tvivel kring den så jag kände att det var lika bra att leta efter något annat. Jag tänkte att jag lika gärna kunde byta den på Babyproffsen i Borlänge eftersom det ändå var samma kedja. Men icke! Jag visste inte att dessa butiker var privatägda. Så jag gick på en nit. Som vanligt så får man stå i kassan i 10-15 min och vänta på att någon ska komma innan man kan be om hjälp. Och detta även fast butiken är tom! Detta kan göra mig galen! Det är verkligen samma visa varje gång. Det är som att personalen gömmer sig för att slippa träffa kunderna. Och inte trodde tjejen i kassan på mig heller när jag sa att jag köpte vagnen i lördags. Detta eftersom det bland annat fanns lite repor i plasten. Men jag förklarade att vi fick köpa deras visningsexemplar eftersom de inte hade den hemma på lager. Detta tyckte hon var väldigt underligt och menade att man inte ska sälja någon vagn man har för visning. Nåja sa jag och sa att jag skulle se vad de hade för andra vagnar. Gör så fick jag bara till svar, sen gick hon. Stod där bland vagnarna ett tag men ingen personal syntes till så jag gick. Jag blev alltså ännu en gång påmind om att man inte ens ska gå in i den där butiken. Förstår inte hur de går runt överhuvudtaget.

Så det blev att ta en tur till Falun. När jag kliver innanför dörren på Babyproffsen så hinner jag inte mer än 3 meter in i butiken innan en kille kommer och frågar mig och jag vill ha hjälp. Och detta trots att butiken verkligen är fylld med folk. Förklarar att jag köpt en vagn som jag inte är nöjd med och vill titta på något annat. Han tar vagnen jag släpar med mig och följer mig ner till avdelningen med alla vagnar. Och vilken hjälp jag fick! Det blev att kika en del i kataloger. Känna på ett flertal olika vagnar och kolla tillbehör och annat. Fick kanonfin hjälp och ändå kändes det inte som att man tog upp tiden för någon annan kund. Personalen är verkligen kanon på att se till att alla känner sig välkomna och att alla får den hjälp man vill och behöver.

Slutade med ett kanon bra köp. Fick till och med köpa vagnen för 1200:- istället för 1800:- Så gissa om jag är nöjd! Fick även med en footsack och ett regnskydd. Hade jag köpt till detta till den första vagnen som vi köpte hade allt slutat på minst 1600:-. Den vagnen jag köpte idag känns riktigt stabil och bra. Tar inte mycket plats när den är ihopfälld och jag kan även sätta bilstolen på den eftersom den är av samma märke. Hade han inte sagt detta till mig hade jag aldrig vetat om det. Denna vagn kommer göra enorm skillnad för mig när jag är iväg med Albin själv. Kommer inte behöva bära stolen överallt. Och inte krångla med stora vagnen vi har hemma. Så nu ska förhoppningsvis nacken få vila lite mer.



En Akta Graco Mosaic.

Blev även lite kläder inköpta till Albin. Så nu har vi lite mer i nästa storlek.

Så kan väl säga att jag är sjukt nöjd med dagens inköp!

1 kommentar:

  1. Tänk vilken skilnad det kan vara på butiker!!! :0 Hatar också att behöva stå och vänta vid kassan när butiken är helt tom. Skönt att du hittade en bra vagn tillslut i alla fall. Kram kram

    SvaraRadera