tisdag 14 juni 2011

"Dagen efter" och studentskiva.

Måste säga att jag är förvånad över hur bra denna dag har gått. Men tanke på hur jag kände mig igår kväll och inatt så trodde jag inte att jag skulle komma ur sängen i morse!

Rejält stelt och öm i nacken men annars har det gått bra. Har också blivit bättre och bättre under dagen. Så nu är jag människa igen! Värken i nacken är hanterbar igen! Tack och lov!!

Så, gårdagens behandling. Säger bara en sak! Fy fan va ont de gjorde! Jag var rätt smärtpåverkad igår när jag kom dit. Så min läkare passade på att undersöka nacken rejält med tanke på att han inte träffat mig när jag varit så dålig tidigare. Undersökningen resulterade i att jag fick en spruta mellan två kotor. Detta för att komma åt en muskelgrupp som jag uppvisar en tydlig skada på. Nog blev det ett antal fler sprutor än just denna. Men kunde verkligen inte hålla räkningen efter de första tre.


Men nu är det i alla fall gjort och jag mår för tillfället helt okey. Nu är det bara att hoppas att det håller skapligt fram till röntgen. Tackar Jessica för trevligt sällskap idag och all hjälp!

Igår förmiddag var jag och Albin först förbi mitt jobb för sommarfika. Efter det så åkte vi vidare hem till Micaela för att hälsa på. Lilla Figge blev hela 1 månad gammal igår. Och det var en stolt Viggo som visade upp lillebror. Kan verkligen inte förstå att Albin har varit så liten och lätt (!) Var så härligt att gosa lite med lillen och leka med Viggo. Albin han sov mest hela tiden jag var där. Det var tydligen kämpigt att hälsa på alla mammas kollegor.

Förra veckan hade vi två glada studenter att fira. Lillebror och vår kusin tog studenten i fredags. Det var verkligen kanonfint väder och vi hade dukat i ett stort tält hemma i morbrors trädgård. Studentskiva gånger 2! Blev en riktigt bra lösning på dagen. Trevligt hade vi. Riktigt god mat och härlig stämning!

Två glada och nöjda studenter!

Albin var på riktigt kanonhumör hela dagen! Helt underbart! Så stolt och glad att jag fått en sån underbar son. Det blev en spontan övernattning för Albin hos farmor som tyckte att vi behövde roa oss lite. Dessutom så bor farmor och farfar endast ett par hundra meter från morbror där vi var. Så det kändes som ett lätt beslut. Så vi släppte loss och hade riktigt kul.

Mamma, som varit inlagt nästan en vecka fick "permission" i fredags och kunde vara med. Betydde enormt mycket att hon kunde vara med. Albin blev som vanligt glad att se mormor och morfar. Funderar på om jag ska åka till Kättbo i helgen och överraska dem. Emanuel verkar ändå ska jobba lördag eller söndag! Blir nog i så fall uppskattat om jag åker dit!


Albin med mormor & morfar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar