torsdag 23 juni 2011

Klantig morsa!!

Sitter nu kring bordet i Kättbo med Emanuel och lillebror och ta mig en drink. Det känns som att det varit en lång dag. Blev sent igår med tanke på all packning som skulle fixas efter att Albin somnat så blev det sent i säng.

Blev en lång biltur till Kättbo idag. Regnet öste tidvist ner och det åskade rejält. Jag kunde inte hålla mer än 50 km/h för att jag inte alls såg på grund av regnet! Otäckt! Men fram kom vi och det var så härligt att träffa mamma! Albin som sovit hela vägen var pigg och glad när vi kom.

Efter en knapp timme i Kättbo så skulle jag göra ordning mat till Albin. Då upptäcker jag att jag glömt hela kassen hemma men all mat, blöjor och annat hemma. Maten hade väl inte varit någon större panik utan hade kunnat ordnas av min far som skulle hem från jobbet några timmar senare. Men blöjorna kändes som att det var lite mer panik med. Så Emanuels fick ta sig en tur till Mora för att inhandla det som behövdes. En liten lätt onödig resa på 8 mil fram och tillbaka. Men är man klantig så är man!

Har varit fullt upp hela dagen. Albin springer runt som en tok i gåstolen och ska öppna alla skåp och helst riva ur allt! Han vet precis hur han ska bete sig med gåstolen för att lyckas öppna skåpen. Fort går det!


Albin river ur mormors köksskåp

Efter allt ståhej hela dagen så var det en trött Albin när vi åt mat. Så kvällens läggning blev inte några större problem!


Albin låg nöjd under bordet medan vi åt!

Imorgon väntar midsommarfirande och en massa mys med familjen! Ha en jätte fin midsommar alla kära vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar