tisdag 28 juni 2011

4 dagar har gått...

Det är nu 4 dagar sedan mamma opererades. Dessa dagar har verkligen varit omtumlande. Är så otroligt blandade känslor. Man är så otroligt glad att hon fick en lever. Samtidigt är man så rädd för att det inte ska gå bra. Tack och lov så går det ändå bra för mamma. Alla prover och undersökningar ser bra ut. Lite mindre komplikationer bara. Men men ingenting som är ovanligt efter en sådan stor operation. Den gamla levern som opererades bort vägde 10 kg! Det är 8 kg mer än vad som en frisk lever väger. Är så evigt tacksam att denna dagen kom!

I lördags så lämnade vi Kättbo med en skum känsla i kroppen. Kvällen blev ändå mycket lyckad och jag tackar alla nära och kära vänner för att jag fick släppa allt lite. Tackar Ulla och Stefan som tog Albin så vi fick möjligheten till det!

Söndagen blev det flyttstäd av Tobias lägenhet i Leksand. Vissa mådde bättre än andra den här dagen om jag säger så. Ingen nämnd ingen glömd. Men nu är i alla fall lägenheten städad och idag besiktades lägenheten och nycklarna lämnades tillbaka. Så mamma, du kan släppa den ur dina tankar nu!

Till helgen åker jag och Johan ner till mamma. Pappa ska åka hem och ordna med lite så vi åker ner för att vara med mamma. Troligen så åker jag redan fredag morgon. Ska bli så skönt att träffa mamma. Samtidigt så vet jag att det kommer bli känslosamt och jobbigt.

Ta hand om varandra!

1 kommentar:

  1. Kristofer Smedberg4 juli 2011 kl. 00:45

    Verkligen tråkigt att höra vad som hänt din mor. Önskar er all lycka till. Hoppas allt blir bra igen.

    Med vänliga hälsningar
    /Kristofer

    SvaraRadera