måndag 6 juni 2011

Jobbiga dagar!

De senaste dagarna kan jag knappast säga att det varit en dans på rosor! Nacken har varit katastrof! Har varit tvungen att ta smärtstillande varje dag nu. Känns inte alls bra. Min räddning denna helg skulle vara att Emanuel endast skulle jobba två dagar förra veckan. Visst, det gjorde han också. Så det skulle bli en välbehövlig avlastning. Men då hans självgående hack som han lånat ut inte alls velat vara på vår sida så har större delen gått åt för han att skruva. Tack och lov har det endast varit småfel på den. Fel som uppstått på grund av att varit oanvänd en längre tid. Men nu håller vi tummarna för att allt håller!

Albin håller som sagt på att få en hel rad med tänder i överkäken. Så nog har han det lite jobbigt vår lille prins. Alvedon hjälper bra. Men det blir lätt tråkigt och ledsamt när vi är ensamma hemma. Så igår var vi till pappa och farfar som skruvade. Så där satt vi på åkern och fikade och tittade på alla traktorer. Så timmarna gick och det var inte några större problem att lägga han igår.

Idag fick Albin vara med farmor några timmar när Emanuel skruvade vidare. Själv fick jag lägga mig på soffan och ta igen den sömnen jag missat de senaste nätterna. Det var välbehövligt! Nacken fick sig också en välbehövlig vila. Tack för det!

Jag vet inte hur jag ska handskas med denna nacke nu när jag är obehandlad. Hoppas verkligen att min läkare hör av sig denna vecka så jag kan få lite mer besked! Känns så otroligt jobbigt att känna att man vissa dagar inte klarar av att ta hand om sin egen son. Man mår riktigt dåligt som mamma. Men det ska väl rätta till sig snart. Bara att stå ut så länge.


Imorgon ska jag iväg och fota min älskade bror som ska på bal! Hoppas på fint väder så Albin kan följa med också!

Ta hand om er kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar