onsdag 8 juni 2011

MRT, studentbal och 9 månader!

Mycket som snurrar i mig nu så känner min inte det minsta trött. Mer förvirrad, förtvivlad och lite ledsen. Så jag tar och rensar lite av alla tankar och funderingar här...

Igår kom så ett brev hem i lådan med en tid för en MRT. Den 15 Juli skall jag infinna mig på Mora Lasarett tidigt på morgonen för att röntga nacke/halsrygg. Ska bli riktigt intressant att få se bilderna sen. Så nu återstår bara frågan hur jag ska klara av att handskas med denna nacke i över 5 veckor utan behandling. Har ringt ner till Vårdcentralen för att få mer smärtstillande utskrivet. De skulle återkomma imorgon med ett besked.

Igår var det min brors studentbal i Tällberg. Jag och Albin packade in oss i bilen för att möta upp mor, far, bror och brors balsällskap Marie i hans lägenhet i Leksand. Det var vansinnigt varm och jag fick vissa flashbacks från min bal för några år sedan. Den dagen var det också vansinnigt varmt och vi höll på att bokstavligt talat på att rinna bort. Men det var då inte någon risk för åska och regn vilket det var igår. Och precis som vi klev ut från lägenheten för att åka mot Tällberg så kom regnet. När vi kom fram så hade det också börjat åska rejält. Självklart så drog detta oväder precis över Leksand och Tällberg. Så där trotsade vi ösregn och rejäl åska i 1 1/2 timme för att se Tobias och Marie anlända. Albin satt så skönt i vagnen under regnskyddet. Vi andra blev totalt genomblöta! Detta trots regnponchos och paraplyer. Men just som de ska anlända så blir det ett kort uppehåll i regnet. Förstå vilken tur de hade!


Jag och Emanuel & Tobias och Marie

Idag har vi inte gjort så mycket. Efter att Emanuel åkt till jobbet så for jag och Albin till Eva och Anders för att fika lite. Albin älskade uppmärksamheten!

Tänk att vår lille prins blir hela 9 månader idag! Kan verkligen inte förstå var dessa månader tagit vägen. De 9 månader som jag bar honom i min mage ville verkligen inte gå så snabbt som de senaste 9 månaderna har gjort. Helt sjukt! Står inte på förrän sommaren gått och han fyller 1 år! Helt sjukt!! Men kan säga att det är verkligen de bästa månaderna jag haft i hela mitt liv.


Mammas lille skrutt!

I kväll fick jag ett samtal från far som verkligen påminner om hela situationen med min älskade mor. Det gör så ont i hjärtat av allt som händer! Önskar så att hon aldrig fått denna skitsjukdom och att Albin haft den mormor som hon själv önskat att hon kunde vara!

Skickar dig alla styrkekramar vi kan! Älskar dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar