söndag 19 juni 2011

Projekt hemma och barnkläder.

Denna helg har gått så oerhört fort. Emanuel var endast ledig igår så känslas av helg har aldrig infunnit sig riktigt. Tanken var att jag skulle åka till Kättbo och överraska dem idag. Men eftersom vi ändå ska dit på torsdag för att fira midsommar så kändes det som att vi kan vänta tills dess.

Håller på med en hel hög med projekt här hemma nu. En ny dusch ska byggas nere i källaren. Duschkabinen vi duschar i idag håller på att säga adjö så nu ska vi bygga en ny stor härlig dusch!
Jordkällaren ska fixas till. Sen ska trappen till källaren målas. Väggarna där är klara så det är bara trappan, ledstången och dörrarna kvar som ska målas. Sen får vi se om jag kan dra igång mitt projekt i hallen! Den röda gamla tapeten ska bort! Vi har också en idé om utsidan om huset. Men ska kolla upp lite mer om det är möjligt att genomföra. Om så är fallet så kommer det blir så snyggt!!

Har beställt lite kläder till Albin. Vi har varit så glada över att ha fått ärva kläder till Albin. Jag har nog bara köpt de allra första bebiskläderna till han. Annars har vi fått nästan alla kläder. Men nu börjar han växa ur de kläderna så det är bäst att börja köpa lite. Är så kul att köpa kläder till han! Men oj oj vad vi har sparat pengar genom alla dessa kläder vi fått. Letade efter ett par skor till han. Jag kan för mitt liv inte förstå varför man ska köpa skor till ett 9-12 månaders barn för 699:-!! Vem köper dessa skor? Barnen hinner inte ens använda dem innan de vuxit ur skorna! Helt sjukt! Själv fyndade jag lite på rea. Ska bara leta lite mer efter byxor.


Detta blev inhandlat


Nu blir det en promenad för mig och Albin. Det är någon som är så trött så vagnen hägrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar