lördag 14 maj 2011

Begravning och barnfri kväll

Ja, igår var det begravning för Gerd. Det var en jätte fin begravning med endast den närmaste familjen. Albin tyckte dock att musiken i kyrkan inte alls lät bra och blev ledsen. Så han och jag blev inte sittande i kyrkbänken länge. Istället höll vi oss längst ner i kyrkan där det inte lät lika högt. Men jag lyckades i alla fall gå fram för att lägga en ros på kistan. Det är jag tacksam för!



Vila i frid Gerd!


Senare på dagen så lämnade vi Albin hos farmor och farfar. Ulla tyckte vi behövde få sova lugnt och skönt en hel natt och få sovmorgon. Det tackar vi verkligen för!
Så vi passade först på att åka och handla på Maxi. Sen blev det grillning och en flaska vin. Kändes så konstigt att inte behöva lägga Albin. Att bara vara hemma utan ens barn som kräver ens totala uppmärksamhet och kärlek. Istället kunde vi bara ta hand om varandra. Man måste verkligen se till att få egentid. Nog älskar man sina barn och kanske oroar sig och funderar när man själv inte har dem hos sig. Men det är bara nyttigt för både en själv och för barnet.

Albin hade skött sig utmärkt hos farmor och farfar. Tvivlar inte en sekund på att han inte skulle ha haft det bra. För nog blir han bortskämd hos dem. Det är väl som det ska vara antar jag. När vi åkte vid tolvtiden för att hämta honom så sov han så gott i vagnen. I varsin soffa låg farmor och farfar. Tror dom var lite trötta då Albin tydligen bestämt sig för att det var morgon redan klockan fem. När Albin vaknade efter att endast sovit 20 minuter i vagnen så tog jag upp honom. Kan nog inte säga att han saknat mig. För han gallskrek! När sen farfar kom och tog honom slutade han direkt och la istället på en rejält leende! "Tack för den" tänkte jag...

Väl hemma igen efter lunch i Nordåker så visade Albin sitt "härliga" humör igen. Tänder är definitivt på gång. För nu river han ibland med fingrarna i munnen i ren panik. Så någon småbarnsförälder där ute som har någon bra huskur som kan lindra? Idéer och tips mottages vänligen! Alvedonen hjälper tack och lov lite. Så vi kör med det emellanåt. Räddningen just nu.

Imorgon kommer kära vänner från Tierp på snabbvisit. Ska blir så trevligt att träffa er!

Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar