fredag 27 maj 2011

Biverkning av att få barn?

En sak som händer när man får barn. Eller i alla fall något som jag drabbats av, är att jag blivit slarvig och glömsk.

Innan jag fick barn så kom jag väl ihåg tider jag hade inplanerat. Jag behövde sällan skriva ner dem utan mindes mycket väl dag och tid. Nycklarna hem hade jag stenkoll på och jag visste precis vart jag lagt saker och ting här hemma.

Idag, snart 9 månader efter att Albin föddes, så känner jag att det lätt bli ett kaos i mitt huvud. Jag har koll på allt som gäller Albin. Men allt annat, oftast gällande mig själv, är som bortblåst. Har jag till exempel bokat in en tid över telefonen kan jag mycket väl ha glömt tiden redan när jag avslutat samtalet! Och hemnycklarna ska vi inte ens prata om! Så fort jag låst upp dörren och gått in så är nycklarna så gott som borta! Just nu är min knippe med nycklar borta. Jag har också slarvat bort extranyckeln samt Emanuels källarnyckel (som han så snällt la ut till mig en dag så jag skulle komma in!) Jag känner inte riktigt igen mig själv. Är detta en dålig biverkning av att man får barn? Blir alla nyblivna mammor allmänt förvirrade och glömmer saker i samma takt som en guldfisk?



Kan inte annat än skratta åt mig själv. Hade inte riktigt räknat med detta. Tror minsann det är en biverkning av att ha blivit mamma! Nästan all ens energi och tankeverksamhet läggs oavkortat till ens barn.
Eller är det att man börjar bli ändre? Om det beror på det sistnämnda så kan jag inte annat är beklaga mina nära och kära. Vore illa om det vore så redan...

Älskar min familj! DET, kommer jag då aldrig glömma! Inte kommer jag tappa bort er heller... förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar