måndag 2 maj 2011

Fågelattack!

Vaknade i morse och kände verkligen inte för att kliva upp! Avskyr sådana dagar. Tur att man har älskade Albin som verkligen kräver ens totala uppmärksamhet. Och med det strålande humör som han var på så kan man inte vara nere länge. Bestämde mig dock att vi skulle bli hemma idag. Ingen utflykt. Dock funderade jag på att skicka ett sms till Erica för att få till en fika och pratstund. Hann inte mer än tänka tanken så skickade hon mig ett sms och frågade om dom fick komma förbi. Det är tankeläsning!

Alltid lika trevligt att träffa Erica och Alvin. Så enormt kul nu när det småpojkarna tycker det är kul att träffas. Dom är bara för söta våra små pojkar!

Pratstunden idag kunde inte ha kommit mer läglig. Skönt att få rensa lite av allt man funderar på. Så nu känner jag mig piggare och gladare! Tack hjärtat!

När Erica och en trött Alvin åkt hem så var det inte svårt att få Albin att somna ute i vagnen. Dock hann han inte sova mer än 20-30 minuter innan jag hör ett vrål ute på trappen. När jag öppnar dörren så känner jag bara paniken i kroppen. På vagnen så sitter en skata och hackar hysteriskt i myggnätet på vagnen. Denna fågel gör allt för att komma in till Albin. Skatan var så upptagen att det inte ens flyger iväg när jag öppnar dörren bara 1 1/2 meter ifrån den. Så jag fick lov att slå iväg den från vagnen. Efter detta så hade jag en hysteriskt ledsen Albin. Han var klistrad i min famn i över en timme. Försökte jag ens att lägga ner han eller sätta han på golvet så blev han hysterisk. Så nu kommer det vara svårt att låta Albin sova ute utan ständig övervakning.



Men nu sover då älsklingen så skönt uppe i sin säng. Tryggt och säkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar