lördag 21 maj 2011

Kättbobesök och springtur i skogen

Jag och Albin är i Kättbo och myser hela helgen. Åkte hit igår kväll. Så igår blev det mycket bilåkande. Närmare bestämt ca. 17 mil. Började dagen med ett besök i Mockfjärd och BVC. Albin följde växtkurvan perfekt även denna gång. Han väger nu 9160 gram och är 72 cm lång. Själv var jag alldeles säker på att han i alla fall skulle väga över 10 kg. Men icke. Inte är jag ledsen för det direkt. Bara att tacka för att jag slipper bära ytterligare 1 kg ett tag till.

Efter BVC besöket åkte vi hem igen för att packa. Albin fick sova i vagnen så han skulle vara utvilad för dagens nästa stopp. Det bar av mot Borlänge och äntligen var det tid för babysim. Måste säga att jag var lite nervös eftersom vi inte varit där på länge. Och sist vi var där så hade han äntligen börjar visa sig vara den glada badpojken igen. Frågan var om han skulle tycka det var lika roligt denna gång. Och visst gjorde han det! Igår kunde vi hänga med på alla övningar och Albin skattade och var glad. Så nu blev det ett och annat dyk. Allt gick kanon!

Dock höll vi på att få vända och åka hem redan på parkeringen. När jag ska till att sätta Albin i vagnen så upptäcker jag att jag har glömt väskan med badkläder hemma i hallen. I den stunden höll jag på att börja gråta. Här har vi missat de sista två gångerna och så glömmer jag allt hemma. Som tur var så kunde vi hyra handdukar och en baddräkt till mig. Redan dagen innan hade jag pratat med Erica om att låna ett par badbyxor till Albin. Så allt löste sig.

Efter en snabb mathandling i Borlänge så åkte vi hem. Var bara att bära ut väskorna i bilen så åkte jag och Albin mot Kättbo. En utvilad och glad Albin piggade verkligen upp mormor. Han var så gó och underbar igår kväll. Det blev även ett bad i baljan här. Populärt och perfekt för att få Albin trött för kvällen.


Bada är så roligt!!

Men nog hade lilleman svårt att somna igår. Han hade fullt upp med att prata och skratta med mormor och morfar. Så tillslut, vid 22.30 så somnade han. Och som han har sovit. Vid 03.30 fick han komma över till min säng och äta en flaska. Sen vaknade jag när klockan var 9.30! Gissa och om jag blev förvånad. Albin han sov då fortfarande tungt bredvid mig. Men 20 min senare var han pigg och vaken!

Idag har vi varit till min farmor och farfar och fikat. Det sedvanliga 11-kaffet. Efter en promenad med en sovande Albin, min bror, mor och Sigge så fick vi besök av Sara, storebrors tjej. Så fikandet fortsatte och det blev en hel del trevligt struntprat.

Albin somnade så härligt nu ikväll. Eftersom han älskade badet igår kväll så gjorde vi om samma sak ikväll. Och som han badade! Man hade kunnat tro att jag badat med kläderna på med tanke på hur blöt jag var. Efter badet så satt Albin och morfar och pratade och skrattade. Albin satt tillslut i hans famn och skrattade med ögonen stängda för att han var så trött. Men när han sen fick flaskan så somnade han så gott.

Efter att lilleman somnat så passade jag på att ta mig ut i skogen lite. Behövde rensa tankarna lite. Då det är lite påfrestande att se mamma sjuk. Så jag tog med mig Sigge och gav mig iväg. Är så skönt att spring här hemma i Kättbo. Stigarna känns igen efter alla promenader, springturer och andra skogsturer man gjort efter alla dessa stigar. Gick riktigt bra att springa. Sigge var inte lika pigg på idén och ville helst vända om redan efter 1 km. Vilket inte är likt han! Men vi kämpade på. Jag fick väl mer eller mindre släpa honom runt honom i 6,5 km. Men det gick det också. Hur min far kan cykla flera km med han på kvällarna är ett mysterium för mig. För springa med han är då inget jag gör om i första taget. Men i och för sig, vi hann knappt innanför dörren hemma så skulle Sigge leka och busa. Så det var nog mer en protest än att han var trött och inte ville springa. Men jag får se släpandet på han som extra träning.


Älskade Sigge

Nej nu blir det god natt för min del!
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar