måndag 9 maj 2011

Bloggtorka och mycket att göra.

Nära en vecka sedan jag skrev nu. Men jag har varken haft tid eller ork att blogga. Så jag ska försöka ta mig i kragen och skriva lite.

I torsdags fick jag en behandling för nacken. Och som jag misstänkte så behövde jag en rejäl omgång denna gång. Fick 18 st. sprutor i nacken. Det kändes vill jag lova! Blev rejält öm och stel efteråt. Framåt kvällen kände jag mig riktigt risig och blev liggande. Men sen på fredag morgon var jag bara lite stel och öm efter sprutorna. Så nu mår jag bra igen! Hoppas bara det håller i sig lite längre denna gång.

Helgen har kommit och gått så fort tycker jag! Men vad vi har hunnit med mycket! Älskar den känslan i kroppen när man fått fixat och donat hemma. Trädäcket är klart! Förutom staketet som ska dit och målas. Har dock inte bestämt än hur det ska se ut. Därav så står det lite still med bygget. Igår kväll så oljade och laserade vi hela trädäcket. Blev lite stressigt på slutet innan det blev mörkt. Men klara blev vi! Idag fick vi ut möblerna och det kändes så underbart! Gissa om jag och Albin ska njuta ute i sommar.


Så nöjd!

Sen har vi fixat med vårat lilla trädgårdsland. Är inte allt för avancerat. 4 stycken pallkragar som vi fyllt med jord. Har nu sått tre olika salladssorter, rödlök, gullök, gräslök och sockerärtor. Sen ska det även planteras jordgubbar och smultron. Så nu hoppas vi på att det växer på bra.



När det gäller matfronten så har jag och Emanuel kört LCHF i snart en vecka. Det går riktigt bra. Är lite mer planering och kollande innan man lagar mat bara. Är svårt att ändra vanor och ta bort det man alltid använt i matväg men allt de där han man snart kommit in i. Vi är fortfarande lika taggade och jag hoppas det håller i sig!


Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar