måndag 4 april 2011

Ångest inför ännu en behandling!

Imorgon väntar behandling nummer tre av min nacke. Kan ärligt säga att jag inte minns när jag sist har sådan ångest som jag har just nu. Vill verkligen, verkligen inte dit! Blir så arg på mig själv att jag tillåter mig själv att känna såhär. Jag vet ju att det blir så bra bara behandlingen är gjord. Men nej, det går bara inte idag. Förra gången gick det bättre eftersom jag hade rätt ont när jag skulle dit. Men eftersom jag fick en ny behandling igen efter tre veckor och inte fyra så har jag inte lika ont inför denna gång. Vilken självklart var tanken också. Men man blir inte lika motiverad att gå dit när man inte har några större besvär. Samtidigt vet jag ju att det bara handlar om ett par dagar innan jag mer eller mindre är liggande på grund av nacken om jag inte gör behandlingen imorgon. Så det är bara att pallra sig dit imorgon. Hur mycket det än tar emot.



Men innan dess så känns det som att det kommer bli en lång natt inatt. Kommer nog ha rätt svårt att sova. Men lär nog göra ett tappert försök i alla fall.

Återkommer förhoppningsvis imorgon - då, pigg och glad (!)

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar