tisdag 5 april 2011

Behandling nr. 3

Behandling nummer tre är gjord. Gick bra. Även om jag blev svimfärdig vid 6 av sprutorna! Fick totalt 8 sprutor idag. Två stycken högt uppe i nacken på vardera sida och sex stycken längre ner. De jag fick i den större muskeln längre ner gjorde verkligen ont! Kände verkligen hur jag höll på att svimma vid varje spruta. Hemskt!


Markeringarna visar var jag fick sprutorna idag.

Men som vanligt så var allt över på bara 10-15 min. Just nu är jag stel och öm men inte alls speciellt påverkad annars. Tack och lov! Direkt efteråt så kändes det som att jag var full. Allt snurrade och det höll väl i sig en timme innan det lugnade sig. Just nu mår jag bra. Är rätt stel och lite öm bara. Men det värsta lär nog ha lagt sig imorgon. Kan lyfta Albin som vanligt imorgon i alla fall. Tack för det!

Eftersom jag inte får köra bil efter behandlingen eller lyfta Albin efteråt så fick jag idag hjälp av Emanuels bror, Elias. Tack för hjälpen! Under tiden jag var hos läkaren så var Albin hos farmor, som var nere hos hennes mor, Albins gammelfarmor (blir det rätt? Låter så konstigt att säga gammelfarmor åt henne när hon är mormor till Emanuel!) Han piggade upp den gamle tanten rätt rejält. Inte helt fel kan jag lova. Var nog bra för henne.

Dock blev Albin där längre är planerat eftersom min läkare var 35-40 min försenad. Efter 30-35 min ledsnade jag på att vänta så jag frågade i receptionen om det var värt att vänta mer eller om jag skulle åka hem. En sköterska som stod i bakgrunden fräser ut sig "Klart det är värt att vänta när han är här!" Ursäkta tänkte jag. Men va f-n ska man som patient bara nöja sig med att kanske behöva vänta i 30 min eller kanske en timme? Nej, jag tycker inte det! Har man fått en tid så ska inte behöva vänta så länge. Okey ifall man får vänta 10, kanske 15 minuter. Men 35 min? Den väntan idag hjälpte inte direkt mot min nervositet kan jag lov.
Hon som satt i receptionen förstod mig i alla fall och gick för att kolla vad som tog sådan tid. Efter detta tog det inte mer än någon minut innan jag fick komma in.

Så nu är denna behandling gjord. Nu ska jag göra nästa om 4 veckor igen. Går det bra att vänta 4 veckor så ska jag vänta 6 veckor inför nästa behandling. Så vi håller tummarna!

Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar