måndag 11 april 2011

En skrämd mamma och härligt väder!

Igår var en riktigt underbar dag. Albin tyckte vi behövde sovmorgon så vi tackade och tog emot. På förmiddagen blev det en fika hemma hos Lena och Jonas som bor längre ner i byn. Jag fick hjälp av Lena att klippa min lugg. Så nu ser jag igen! Tack! Sen städade vi bilarna medan Albin sov så skönt i vagnen. Jag städade även en del inne. Skönt med rent och städat! Verkligen njöt av vädret. Härliga vårkänslor! Albin njöt också för fullt när han satt och lekte i vagnen medan vi var ute.

Idag har jag och Albin varit på babycafé och lekt med alla barnen. Var riktigt trevligt och Albin var på toppenhumör. Dock skrämde han slag på mig. När vi satt och fikade så skulle jag skjuta in stolen som Albin satt i mot bordet. Detta så att Christin skulle komma förbi bakom oss. Och ja, snabbt går det. Albin fick tag i min kaffekopp och spillde ut den. En full kopp med kaffe! Den paniken jag kände innan jag förstod att Albin klarat sig. Han fick inte en enda droppe kaffe på sig! Tack och lov! Däremot fick jag hela koppen över mig. Brände mig inte, men blött blev det. Så efter detta blev vi inte så långvariga innan vi åkte hem. Tur att vi har skinnsäten i bilen.

Väl hemma och ett ombyte senare för min del så tog jag och Albin en promenad. Lika härligt väder idag. Verkligen njuter nu! Så härligt! När han sov i vagnen så passade jag på att ta hand om hundarna lite. Klorna blev klippta och pälsen likaså. Tror vi har något kg mindre hår på varje hund nu. Var behövligt och hundarna gillade det rejält!

Här hemma har vi numer en Albin som totalt vägrar äta från flaskan. Han dricker kanske 20-30 ml med mat sen leker han bara med flaskan. Albin skulle kunna leva på gröt och banan just nu känns det som. Så ikväll lagade jag lite mer mat till han. Kött, potatis och grönsaker. Imorgon ska vi laga till kyckling och frysa in. Så nu känns det verkligen att vår lille pojk har blivit stor. Vad fort det går! Igår fick han äta smörgås med oss till frukost. Det var en höjdare och supergott. Ska ta och baka lite bättre bröd som är lite lättare för han att äta.



Smörgås var toppen!

Imorgon ska vi nog ta en tur till gammelmormor för att få oss en fika. Ska tyvärr bli trist väder imorgon. Men då får jag och Albin ha en innedag och mysa.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar