tisdag 15 mars 2011

Behandling nr. 2

Idag var det behandling nummer 2 med sprutorna i nacken. Tog en promenad i solen på förmiddagen för att tänka lite på annat. Var riktigt skönt ute! Albin fick sig också en skön middagslur ute i vagnen. Jessica kom vid halv ett så vi åt lite lunch. Så grymt snällt av henne att ställa upp och hjälpa mig idag. Hon tog en ledig eftermiddag från jobbet för att hjälpa mig! Tack vännen!

Ska ärligt säga att jag skakade och mådde illa när jag satt i väntrummet. Självklart ska man få vänta lite extra de gånger man är sådär nervös. Men efter 15 min var det min tur. Gick igenom lite hur smärtan kändes nu när den kommit tillbaka. Han klämde och kände på nacken och konstaterade att det hade gått tillbaka helt till som det var när jag kom första gången. Han var ändå positiv eftersom jag ändå klarat mig 3 veckor mellan behandlingarna. Han trodde jag inte skulle klara mig mer än 1 1/2 - 2 veckor på grund av den skadan jag har och de smärtorna jag har på grund av den. Jag som tyckte 3 veckor var kort tid! Hemsk tanke om det bara skulle gå 1 1/2 vecka mellan behandlingarna. Men skulle det bli så, ja då får man väl ta det också.
Denna gång blev det "bara" 8 st sprutor istället för 10 st som förra gången. Det gjorde precis lika ont även denna gång. Sitter och profylax andas som om jag skulle föda barn vid varje spruta. Den här gången hade han även en kollega med sig som var nyfiken på hur behandlingen går till. Tydligen är det flera kollegor som är intresserade av att vara med och se. Det är ett bra antal patienter som fått hjälp av denna behandlingsmetoden nere på vårdcentralen nu. Så det är bra att det väcks intresse från andra läkare. Att de kan se att det finns andra alternativ än mediciner och sjukgymnastik.

Hade under dessa veckor glömt av hur ont jag egentligen hade innan jag fick de första sprutorna. För nog glömmer man snabbt när man väl mår bättre. Nog för att jag alltid kommer ha en ständig smärta i nacken. Men efter dessa behandlingarna så är den avsevärt mycket bättre. Så nu ska jag tillbaka om 3 veckor istället för 4 för ännu en omgång. Förra gången blev jag liggande i två dagar. Denna gången var jag rejält öm i ett par timmar. Men värre än så blev det inte. Tack och lov! Idag fick man påminna sig själv om att inte bära Albin. Så var det verkligen inte förra gången.

Efter att läkarbesöket var klart så åkte vi och köpte munkar och semlor. Det skulle firas med fika. Jag gick in och handlade och Jessica satt kvar i bilen med Albin. Inte hade dom tråkigt inte. Möttes av detta när jag kom ut i bilen igen...


Cooling till son man har

Även min mormor fick ett behandling med sprutor idag. Hon hade en tid till en annan läkare en timme efter mig idag. Hon lever också med kronisk smärta. Stackarn har haft så fruktansvärt ont ett tag nu. Och idag var det verkligen illa. Så medan vi satt i väntrummet efter att jag var klar så kom en väldigt sliten mormor in i väntrummet.
Läkaren hon träffade gick och hämtade min läkare. Så hon fick sprutor idag. Sen ska hon tillbaka om en vecka för att få två till. Ringde henne nu ikväll för att höra hur det gick för henne. Hon var redan så mycket bättre. Så nu hoppas vi att det hjälper även för henne också.

Nej nu blir det lite mys i soffan innan sängen väntar. Hoppas på en god natts sömn inatt.
Skulle vara behövligt. Albin har nämligen bestämt att det är dax att kliva upp när klockan är 6 på morgonen. Vilken jag inte är speciellt pigg på.

Ta hand om er vänner!

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att det gick bättre den här gången!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera