måndag 28 mars 2011

Målningsbestyr och en härlig fika.

Helgen som var hade vi som sagt lite för oss. Har satt igång "projekt källare". Vi köpte ju färg i fredags. Så vi städade av rejält i lördags. Jag damsög, tvättade av lite väggar och torkade riktigt.

Tyvärr så hade vårat spackel och våra spackelspadar fått fötter så vi kunde inte göra klart den delen i lördags. Så det var bara att åka till Borlänge på söndagen för att införskaffa dessa tillbehör. Måste säga att det var första gången jag tyckte det var jobbigt att bli av med en timme på grund av att det blev sommartid. Albin somnade om när han vaknade vid klockan sju. Något han sällan gör när han vaknar den tiden. Men självklart skulle han göra det igår när vi ändå hade en hel del att göra. Och somnar han om. Ja, då somnar hans mor och far också om. Så inte förrän klockan 10 vaknade vi igen. Men det var skönt att få sova lite.

Efter lite om och men så kom vi tillslut iväg. Men vi var nog inte hemma igen förrän klockan var närmare två. Så efter lite mat i magen så gjorde vi ett ryck med målningen. Tog ett tag om jag säger så. Men nu är det målat. Jag har målat väggarna en gång till idag. Tyvärr är jag för kort för att kunna ta taket eller rättare sagt undersidan av trappen, själv. Lär nog bli några lager med färg innan vi är klara. Sen ska trappen och dörrarna nere målas. Efter det är det bara tvättstugan kvar. Så nog har vi lite att göra. Men bra blir det! Före och efterbilder kommer sen när vi är klara.

Idag har jag som sagt målat väggarna en gång till. Var inte det lättaste när man var hemma själv med Albin. Han var dock riktigt snäll. Så det gick bra. Även om det blir en del kollande hela tiden. Behöver nog bara måla två av väggarna en gång till. Undersidan av trappen behövs nog målas i alla fall två gånger till. Får se hur bra det täcker andra gången Emanuel målar.

Efter mitt bestyr med målningen så åkte jag till Erica för en fika och pratstund. Var riktigt skönt att få prata av sig lite. Tack för idag vännen! Hon hade bakat äppelpaj. Men jag äter ju tyvärr inte det. Det växer i munnen på mig om jag ens försöker äta det. Så jag höll mig till en kaka och mitt kaffe. Vilket var gott det också.

Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar