torsdag 17 mars 2011

En härlig dag!

Det blev ytterligare en kort promenad igår. Albin vägrade sova så jag la han i vagnen och skulle bara gå runt byn en snabbis så han skulle somna. Kom inte så långt innan jag fastnade hos Lena som bor länge ner i byn. Och där blev jag fast i 1 1/2 timme. Vi satt ute i solen och drack kaffe och pratade om allt och ingenting. Det lär vi göra om snart igen tycker jag.

Natten som gick var verkligen ingen höjdare. Albin har sovit jätte oroligt. Jag kom tyvärr inte i säng förrän klockan var närmare tolv. Dumt, jag vet! Men hade lite jag kände jag behövde ta tag i innan jag kunde lägga mig. Mellan klockan 24.00 och 03.00 var jag upp och la Albin tillrätta och gav han nappen 10 gånger! När klockan var 03.20 bestämde han sig för att han ville ha mat. Så vi la han i vår säng och gav han en flaska. Han somnade om men vände och vred sig hela tiden så jag kunde inte somna om. Och självklart tyckte han att det var morgon redan halv 6. Så det var bara att kliva upp. Något vimmelkantig var jag! Och har varit hela dagen idag!

Efter ett par timmar och en dusch medan Albin sov en halvtimme kvicknade jag till något. Tanken var att Erica och Emma skulle komma hit på en fika. Men det slutade med att jag åkte till dom i Mockfjärd och hälsade på under dagen. Det blev lunch, fika och en underbar promenad i solen. Albin och Alvin är för söta tillsammans. Dom tycker att det är så spännande att känna och klämma på varandra.


Kolla in killarnas fötter. Tydligen en favorit hos båda!

Imorgon väntas ännu en tripp till Borlänge för Babysim. Är sista gången för steg 1. Men vilken tur vi har att vi ska fortsätta med steg 2 redan nästa fredag. Efter babysimmet imorgon ska jag, Erica och förhoppningsvis Camilla ta knata runt lite på Kupolen. Jag har lite småsaker som bör införskaffas till Albin. Sen blir det nog en sen lunch också. Så det blir nog en härlig dag imorgon med!

Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar