fredag 11 mars 2011

På bättringsvägen...

Kan inte säga annat än att de senaste fyra dagarna har varit hemska! Jag blev riktigt, riktigt dålig! Har aldrig varit med om en värre magsjuka. Efter att ha spytt hysteriskt var 10:e-15:e min i 9-10 timmar hade jag grym dödsångest. Låg dubbelvikt på golvet och grät av smärtan jag fick av de kramperna jag hade i magen. Tack och lov spydde jag inte mer efter dessa timmar. Men har varit fruktansvärt illamående. Haft feber och rejäl värk i kroppen.
När det väl lugnat ner sig för mig på natten så kunde jag äntligen gå upp och lägga mig i sängen. Emanuel vaknade och då var det skiftbyte med hinken. Han klarade sig dock rätt bra. Spydde bara en gång. (inte alls avis på han!) Men bra har han inte mått ändå. Så vi har varit rätt deckade här hemma. Albin däremot har mått relativt bra sedan i tisdags och tyckt att hans mor och far har varit fruktansvärt tråkiga.

Idag mår vi äntligen lite bättre. Klädde på oss och gick ut en kort stund för att få lite frisk luft! Blev en kort promenad med hundarna sen gick vi hem och satte oss ute i solen en stund. Var behövligt med lite frisk luft.





Nu blir det att försöka plocka ihop lite här. Ska städa av toaletterna och försöka byta sängkläderna! Och damsuga!! Hundarna fäller ruskigt mycket hår nu. Märks att man legat hela veckan och inte orkat ta tag i det.

1 kommentar: