lördag 19 mars 2011

Ny videokamera

Igår hade jag och Albin verkligen fullt upp hela dagen. Förmiddagen gick åt att försöka få en redan då övertrött Albin att sova. Eftersom det vräkte ner snö ute kunde jag inte heller ta en promenad i vagnen. Hade ingen större lust att släpa vagnen genom 1 1/2 dm snö. Lyckades tillslut få han att somna. Men han sov bara i 10-15 minuter. Det bådade inte så gott inför babysimmet kan jag säga. Inte sov han i bilen till Borlänge heller.

Men babysim blev det. Dock med en något trött och ibland ledsen Albin. Det var sista gången för steg 1 igår. Men vilken tur att vi sätter igång med steg 2 redan nästa fredag. Då en halvtimme senare än tidigare. Vilket är bra för Albin. Då kanske han kan sova riktigt innan vi ska åka. Efter simmet åkte jag och Erica till Kupolen för att äta lite och shoppa lite. Mat blev det. Men de där med shopping fungerade verkligen inte igår. Både jag och Erica var så sjukt trötta. Blir väl så när Albin och Alvin har bestämt sig (troligen har dom bestämt detta tok tillsammans!) att man ska kliva upp klockan 6 på morgonen! Kan hälsa er småkillar att era mammor inte är så pigga på er idé!

Det blev som sagt inte så mycket shoppande. Vi kikade runt lite sen hade klockan dragit iväg så vi skildes åt. Jag åkte till OnOff för att kolla på en videokamera. Äntligen! Har haft lite ångest över allt vi missat att få på film. Tur att farmor har filmat lite så vi har lite i alla fall.
Och ett inköp blev det. Är riktigt nöjd! Har inte hunnit testa den så mycket ännu. Men vi blir nog inte besvikna.





Blev även en snabb visit på Ica Maxi också. Men det var rätt lönlöst för mig att gå in där eftersom jag var så trött. Fick i alla fall en kasse med lite mat med mig hem.

Kvällen blev verkligen katastrof. Eftersom Albin knappt sovit alls på hela dagen så blev han så sjukt övertrött på kvällen. Så det var inte kul innan han somnade. Han som normalt somnar mellan 19-20 på kvällarna somnade inte förrän klockan var 22.30 igår. Då hade han gråtit och skrikit i timmar. Så man var rätt slut när han väl somnade. Men trots det så är det ju morgon när klockan är 6 sen! Men Emanuel gick upp med han så jag fick sovmorgon. Tack älskling!

Vi fick ju som sagt en hel del snö igår. Och snö det innebär att sambon blir osynlig några dagar. Dom blev då klara med alla vägar igår. Men sen har dom ju en hel del mil med skogsbilväg som ska plogas om det kommit 1 dm snö. Vilket det gjorde igår. Så det innebär att jag och Albin är själva hela dagen även denna dag. Känns så fruktansvärt surt när det är helg och strålande fint väder. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Har tagit en promenad och verkligen njutit av vädret. Så nu sover Albin så skönt ute i vagnen och jag tar mig en kopp kaffe.

Vi får se vad resten av dagen har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar