måndag 7 mars 2011

Gävle och vinterkräksjuka!

Hade en underbar helg i Gävle med min lilla familj. Kom fram till Ikea vid 11.30 och efter ett par givande timmar på Ikea gick vi vidare in på köpcentret. Albin är en ängel att ha med sig. Han var så nöjd och glad hela dagen.


En fikapaus i shoppandet

Checkade in på hotellet och myste en stund innan vi gick ner till restaurangen och verkligen njöt av god mat. Albin var vid det här laget väldigt trött och blev lite ledsen. Men mat fick vi i oss och sen hade vi en glad Albin på hotellrummet resten av kvällen innan han somnade.

Efter en riktigt god natts sömn så vaknade vi vid klockan sju av en strålande glad Albin. Blev hotellfrukost och sen tackade vi för oss och packade in oss i bilen. Det bar av till Tierp för att hälsa på våra kära vänner. Dessutom blev vi snygga i håret både jag och Emanuel. Albin han fick en full kartong med kläder. Så nu har han så det räcker och blir över.

Blev klara i Tierp rätt tidigt så vi begav oss hem igen redan vid kl. 14. Så tanken var att vi skulle passa på att åka in på Babyproffsen i Falun när vi ändå passerade. Men efter diverse krångel efter vägen med med Albin så drog tiden iväg. Vi blev dessutom stående innan Hofors på grund av en buss som brunnit. Och med all den sportlovstrafiken som var så blev det rätt rejäla köer.



Men hem kom vi tillslut och helgen har varit underbar.

Natten inatt har inte varit den bästa. Jag fick nog inte många timmars sömn alls. Vilket resulterade i en rejäl huvudvärk idag. Har känt mig hängig idag. Mycket som snurrat.

Eftermiddagen blev inte någon höjdare direkt. Vi städade nere och Albin lekte på golvet med Emanuel. Sen spyr har hysteriskt! Blir att lägga in han i duschen och spola av han. Gick kanske 40-50 min sen kommer Emanuel ner i källaren till mig och då har Albin skitig ner sig totalt! Blev duschen en gång till. När jag sedan torkat han och fått på han en ny blöja och ska till att gå upp så hinner jag inte mer än ett par steg innan han kaskad spyr ännu en gång.

Ringde sjukvårdsrådgivningen för att kolla vad jag skulle ge han. Så vi har kokat till vätskeersättning. Så nu har vår lille kille fått vinterkräksjukan. Så vi har att göra här hemma nu. Tvättmaskinen går för fullt. Vi spritar händer i ett tappert försök att själva hålla oss friska.
Nu sover i alla fall Albin och vi hoppas verkligen han får sova inatt. Men mentalt har jag nog ställt in mig på det värsta.

Nej åter till tvätten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar