torsdag 24 mars 2011

Har varit kreativ!

Igår hade jag verkligen fullt upp. Gjorde oss klara och åkte till Borlänge. Hade lite ärenden att uträtta innan lunchen med Jessica. Åkte även förbi och sa hej till alla på jobbet. Albin charmade och skrattade åt alla. Förutom för Fredrik som var riktigt läskig. Och oj vad ledsen man blev. Men det gick snabbt över.

Lunchen med Jessica blev verkligen en snabblunch. Hon hade blivit försenad så det blev lite stressigt. Men det var lika trevligt som alltid att träffas även om det bara blev en kort stund.

Sen var det läkarbesök för Albin som stod på schemat. Det gick verkligen jätte bra. För det första växer han precis som han ska. Han följer växtkurvan exemplariskt! Så nu väger han 8350 gram och är 69 cm lång Men det var skönt att höra att det inte är något fel på honom. Även om han har det besvärligt med hans eksem. Hon trodde att hans panik emellanåt berodde på klådan. Hon tyckte inte heller att det såg ut som någon allergi. Tack för det! Och vad skulle vi göra då? Jo, svaret är kortison! Och stark sådan. Usch, jag som inte alls gillar tanken att smörja han med det. Men jag är så illa tvungen. Problemet är att han ibland har reagerat på receptfri kortisonsalva. Första gången vi smorde honom med det så fick han rejäla nässelutslag över hela kroppen. Det har hänt ett par gånger till. Men inte alls lika farligt som första gången. Så nu ska han vara under uppsikt av läkare när vi smörjer honom första gången med den nya salvan. Om han skulle reagera. Känns väl sådär måste jag säga. Så om en vecka ska vi ner igen. Under tiden fick han klådstillande medicin så han slipper klia sönder sig och få panik. Han blir trött av medicinen så han får den till lagom till kvällen. Så igår kväll var det inga problem att lägga han. Han var så lugnt och kliade sig inte alls. Dessutom sov han lugnt och skönt hela natten.

Igår kväll när Albin somnat så var jag lite kreativ. Jag hade varit in på Colorama i Borlänge och köpt en burk med vitfärg. Så det var bara att ta fram penslarna och rollern och börja. Detta är något jag tänkt göra ända sedan vi flyttade in. Vi har nu bott i huset i 3 1/2 år och nu är det äntligen gjort! Bättre sent än aldrig säger man väl?



Före...


Efter...

Det enda vi ska göra är att köpa ett nytt gnistgaller. Då det vi är gammalt och slitet. Men visst blev det bra?

Ska nog försöka ta tag i att städa lite här hemma nu. Om Albin tillåter det vill säga.
Ikväll när Albin somnat ska jag njuta av ett paket kräftor alldeles själv! Mums! Det är jag värd. Lite lyx såhär mitt i veckan.

Ha det bra vänner!

4 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det blev när det blev vitt! Fin fint! :D

    SvaraRadera
  2. Ja, blev riktigt nöjd! Vet inte varför jag inte tagit tag i det tidigare bara..

    SvaraRadera
  3. Ohh, så fint det blev :D Nu blev jag ju sugen på att komma och hälsa på ju ;)

    SvaraRadera
  4. Du är så välkommen Veronica ;)

    SvaraRadera