måndag 14 mars 2011

Imorgon är det dax igen..

Nu var det några dagar sedan jag skrev. Har inte hänt så mycket dessa dagar. Vi har mest försökt hämta oss efter magsjukan. Åkte en vända till Falun i söndags för att visa vagnen på Babyproffsen. Sen kollade vi lite på en ny bilstol till Albin. Så nu har vi lite bättre koll.

Idag har jag haft fullt upp med Albin. Han har inte haft en bra dag idag. Gnällig och ledsen mest hela dagen. Vägrat sova! När han väl somnat fick hundarna frispel och började skälla. Troligen på grund av att det blåste rejält ute. För det är ju verkligen livsfarligt att det blåser!? Så då var ju Albin igång igen. Gick inte ens att ta en promenad. Han bara skrek. Så jag tog mig en tur till Insjön och kollade lite i de affärer som finns. Detta lyckades få Albin på andra tankar en stund i alla fall. För det gick en timme sen var han igång igen. Så vi åkte till gammelmormor en stund. Blev dock en omväg eftersom killen somnade i bilen. Så tog en extratur så han fick sova en stund.

Tack och lov blev han på bättre humör nu ikväll. Så nu hoppas vi att hans bra humör håller i sig.
Imorgon är det nämligen tid för ännu en behandling med sprutor. Har inte hunnit blivit nervös. I fredags började jag nämligen känna av nacken rätt rejält. Och tyvärr har det bara blivit värre under helgen. Så jag ser faktiskt fram emot det. Även om jag nu vet hur ont det gör att få dessa sprutor så vet jag nu hur bra det blir några dagar efter behandlingen. Just dagarna efter är jag rätt deckad. Men det kan man ta.

Jag får ju inte bära efter att jag tagit sprutorna. Så min älskade kusin Jessica har tagit en ledig eftermiddag från jobbet för att hjälpa mig de timmarna innan Emanuel kommer hem från jobbet. Jag hoppas bara att jag inte blir lika dålig dagen efter som förra gången. I så fall kan det bli jobbigt med Albin. Men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar