tisdag 22 mars 2011

Taxi och läkarbesök

Har varit fullt upp idag. Började med att ringa till Bvc för att höra vad vi skulle göra med Albin. Och tur hade vi. Hon hade precis fått ett återbud imorgon då läkaren är där. Så imorgon klockan 15.15 ska vi till läkaren för att se vad vi ska hitta på. Sen var det dax att skjutsa mormor till tandläkaren på förmiddagen. Emanuel jobbar eftermiddag denna vecka så jag slapp släpa Albin med mig. Han fick vara hemma och mysa med pappa istället. När jag kom hem åkte vi och köpte lite lunch för att sen åka till Nordåker då Emanuel behövde ringa några samtal. Albin somnade tack och lov lite i bilen så han fick lite sömn.

Sen var det bara att åka hem igen för att utföra nästa taxiuppdrag. Denna gång var det att hämta mormor nere på vårdcentralen. Men denna gång fick Albin följa. Och han charmade verkligen alla i väntrummet. Mormor hade fått en till behandling med sprutor från min läkare. Och när jag sitter där och väntar så kommer plötsligt läkaren och hämtar mig. "Shit! Nu har tanten tuppat av!" var min första tanke. Det var ju nära förra gången hon fick sprutorna. Men han ville bara att jag skulle vara med och höra vad han hade att säga och samtidigt hålla lite koll på henne så hon inte blev snurrig. Och allt hade gått bra och mormor var nästan smärtfri. Vet dock inte hur hon mådde 2 timmar senare då bedövningen gått ur. Men vi hoppas att hon om ett par dagar mår bättre.

Jag fick även en present av henne. Hon hade virkat en duk till mig som tack för allt jag hjälper henne med.


Tack älskade mormor!

Efter en kopp kaffe och lite småprat så åkte jag och Albin hem igen. Han hade börjat bli trött så vi åkte hem för att äta lite. Sen blev det en promenad med vagnen så han fick sova.

Kvällen med Albin har gått riktigt bra. Han har varit besvärad av sin hud. Men han har ändå varit på bra humör. Tack och lov! Gick bra att lägga han också. Så nu hoppas vi också på en okey natt. Jag behöver verkligen få sova!


Vi hann med lite mys innan det var sovdax för lillkillen...

Imorgon blir det en tur till Borlänge för umgås och äta lite lunch med kära Jessica som är i stan och hälsar på. Ska bli så trevligt att träffas. Tyvärr hinner vi inte ses så länge innan jag och Albin lär åka till läkaren. Men ett par timmar hinner vi ses i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar