måndag 21 mars 2011

Kättbobesök och en knölig son...

Igår överraskade vi med ett besök i Kättbo. Ringde pappa och berättade att vi skulle komma. Så efter ett snabbt besök på RättPris i Insjön var vi tillslut på väg. Mamma visste som sagt ingenting. Och visst blev hon överraskad och glad! Tror det var välbehövligt för henne att få träffa Albin. Det piggade upp henne en hel del tror jag.

Var härligt att åka till Kättbo och hälsa på. Synd att jag inte kunde stanna längre. Emanuel jobbar eftermiddag denna vecka så vi kunde i alla fall stanna en natt.
Albin var riktigt knölig igår kväll. Han somnade inte förrän klockan var 23.20. Det är precis som att han har ont någonstans. Han har ju knölat en hel del på nätterna i två-tre veckor nu. Så igår kväll fick han en Alvedon. Och när han väl somnat så sov han faktiskt hela natten och vaknade inte förrän klockan 8. Det var längesedan jag kände mig så utvilad. Albin var också på strålande humör efter att ha fått en hel natts sömn.

Dagen idag har känts riktigt lång. Har hunnit med en hel del. Åkte från Kättbo vid 11-tiden. Sen blev det lite mat innan Emanuel åkte till jobbet. Jag och Albin åkte till Bäsna för en fika och pratstund med Emma. Var välbehövligt för min del och riktigt trevligt! Tack vännen!

Kvällen har varit jobbig. Albin har varit riktigt knölig nu ikväll igen. Glad och skrattar ena stunden för att sedan gråta hysteriskt. Visade sig att han hade lite feber så efter en Alvedon och en rejäl flaska med mat så somnade han redan klockan 19. Men sen vaknade han självklart 45 minuter senare och var jätte ledsen. Så efter det var det rätt kämpigt att få han att somna. Efter mycket om och men så somnade han tillslut i min famn. Peppar, peppar så sover han fortfarande. Men hoppas ännu inte på för mycket. Det är så typiskt att han ska vara såhär nu när Emanuel jobbar kväll.

Imorgon blir det att ringa Bvc och se vad dom tycker att jag ska göra. Han verkar så irriterad över hans exem och nu dessutom så verkar han ha ont och har lite feber.

Ska bädda ner mig i soffan nu och mysa med hundarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar