tisdag 25 januari 2011

Albin lyckades med något alldels extra...

Har haft fullt upp idag. Jag och Albin startade dagen med lite mys i sängen efter att Emanuel åkt till jobbet. Sen stod det städning, tvätt och disk på dagens schema. Albin var nöjd att ligga på golvet med en hög med leksaker. Mamma var även rätt roande att kika på när hon flängde runt.

Nu märks det tydligt för var dag som går hur Albin lär sig nya saker. Förra veckan vände han sig från rygg till mage för första gången. Igår lyckades han äntligen få fötterna i munnen och idag... ja, idag lyckades han med något alldeles extra. Jag är nog fortfarande lite chockad över de hela. Lämnade Albin på hans filt på golvet i vardagsrummet. Var dags för lite mat så gick till köket för att göra i ordning en flaska. Märkte ganska snabbt att det blev lite väl tyst i rummet så funderade på vad han höll på med. Gjorde klart flaskan och gick in till han igen och möts av en syn som jag inte alls hade väntat mig. Albin har lyckats förflyttat sig från filten till andra änden av rummet! Där står jag i dörröppningen och utbrister snabbt "Men Albin, hur lyckades du med de där?" Det tittar upp en överlycklig Albin som börjar tokskratta åt mig. Han är så lycklig över vad han lyckats med så han har totalt glömt sin hungriga mage som nyss skrek efter mat. Och detta hade han lyckats med på absolut max 2 minuter. Så nu är det slut på lugnet här hemma! Stolt över sin bedrift så visade han mig senare hur han gör. Han rullar fram! Och fort går det. När han väl kommit över på mage så rullar han bara på.


Mer nöjd bebis får man leta efter!

Städningen blev klar lagom till Emanuel kom hem. Då väntade en skön dusch för min del.
Fick en uppdatering från vår sjukling innan vårt besök anlände. Verkar vara läkarteam på flera håll i landet som är involverade nu. Dom vet inte alls vad det kan vara för fel. Så är bara att avvakta medan de är detektiver och klurar ut vad det kan vara. Så vi håller tummar och tår fortfarande.

Vår käre vän Jessica kom som sagt och hälsade på idag. Så härligt att träffa dig vännen! Ni bor så långt borta nu. Trist tycker vi! Håret fick sig en snabb genomgång. Vilket vi tackar för! Var behövligt om vi säger så. Så nu är vi fina till dopet på söndag. Fick äntligen hoppgungan som vi köpt av dom. Den kunde inte ha kommit hit mer lägligt än nu. Mammas lille buse behöver underhållas! Den blev en hit direkt! Så den kommer användas flitigt vill jag lova!


Det var spännande med allt som blinkade och spelade!

Imorgon ska jag och Albin ta och åka till Borlänge en vända. Blir att hälsa på kusin Jessica. Ska ner till Svea och fixa min inloggning så jag kan boka in mig på lite Zumba pass! Weeii! Sen blir det lite fika. Sen bär det av hem igen för att lämna bilen till verkstaden och invänta mötet med BraHus. Ska blir spännande att se vad säljaren har att visa.

Nu är det dax att ta rätt på sista tvätten och sen bege sig i säng.

Ha det bra vänner!

2 kommentarer: