fredag 14 januari 2011

Pinsamma mail

Har haft en bra dag idag. Jag och Albin startade dagen med lite mys i sängen. Sen gjorde vi oss klara för att åka till Insjön. Blev lunch med Emanuel och två av hans arbetskamrater på Blanck's. Det serverades thaibuffé, vilket inte var helt fel.

Åkte från Insjön och for förbi gammelmormor och hälsade på en snabbis. Sen bar det av hem. Ut med hundarna en snabbis i kylan innan vi bäddade ner oss i soffan.

Väntar med spänning på alla svar från husleverantörerna. Går lite segt tycker jag. Har än så länge endast fått svar från 3 st. av 7. Men endast priskalkyl av 2 av dessa. En har hört av sig och sagt att han ska återkomma nästa vecka angående ett pris. Jag tycker det är rätt dåligt att vi inte hört från fler än. Är 2 dagar sedan jag skickade de första mailen. Man vill ju ha lite att gå på så man vet vilka man kan gallra bort innan man tar ett möte.
Måste dock säga att vi fått riktigt bra kontakt från Fiskarhedenvillan. De hörde av sig direkt med två kalkyler på de två husmodellerna som vi frågat pris på. Vi har dock under dagen fått lite mer intim kontakt med dem än vi räknat med. Idag på förmiddagen så fick jag ett vidarebefodrat mail från en tjej på Fiskarhedenvillan. Det var ett mail med ett högst personligt innehåll. Vi hade rätt kul åt detta under lunchen idag. Skämtade en hel del om det vill jag lova. När vi diskuterade det som mest så ringer min mobil. Det var samma tjej som skickat mailet som ringde. Hon presenterade sig artigt och riktigt och frågade mig sedan om jag kollat min mail idag. Nej, svarade jag lite lögnaktigt. Bra, svarade hon snabbt. Hon förklarade då att hon vidarebefodrat ett mail som kommit helt fel. Blev minst sagt lite pinsamt då jag redan visste vad hon pratade om. Hon hade dock en bra förklaring till det hela och hon bad så hemskt mycket om ursäkt. Jag tackade att hon hört av sig för att be om ursäkt och önskade henne en trevlig helg. Jag måste säga att det var riktigt bra av henne att höra av sig för att be om ursäkt. Nog lär hon lär ha haft lite att göra när hon letat rätt på mitt telefonnummer. Så trots det som hänt så ligger dom på plus från vår sida.

Kvällen har ägnats åt god middag med ett glas vin. Sedan en dusch för mig och Albin. Han somnade som en stock efter en flaska med mat och lite mys med pappa. Så nu sitter vi här med en Albin som sovit en timma.

Fick lite bilder från Jessica idag med bilder på Albin i dopklänningen! Han är väl för söt min älskade son! Han var dock inte alls på humör när vi knäppte dessa bilder så de var tur vi fick någon som blev bra! Här kommer ett smakprov på några av dem.





Ha det bra vänner!

4 kommentarer:

  1. Han ser otroligt busig ut när han ligger på mage på pläden ;) Det kanske blir en liten teaterapa av honom med :)Bilderna är jättefina, och man saknar verkligen lillplutten. Ni är väldigt välkomna hit på besök någon gång :) Familjen hälsar :D

    SvaraRadera
  2. Inte konstigt att han inte va på bra humör när vi tvingar på honom en dopklänning å lägger honom på två varma plädar i 27gradig värme ;)

    SvaraRadera
  3. Det var bra gjort att ringa till er istället för att bara låsas som om att det regnar ;) Villka hustyper är det som ni har kikat på? Jag brukar vara in och kika för skojs skull.
    Vilken fin liten kille ni har! :D Kram kram

    SvaraRadera
  4. Veronica: Vi kikar in när vi kommer till Kättbo och hälsar på igen ;) Hälsa tillbaka.

    Jessica: Ha ha.. nej humöret försvann direkt när klänningen åkte på. Och de där med att vår värmepanna flippat ur kan ju ha ett och annat med hans brist på skratt att göra ;)

    Magda: Ja, tyckte det var riktigt bra gjort av henne att ringa. De två hustyperna som vi frågat pris på hos Fiskarheden är Svanen och Rödhaken. Lutar väl mest åt rödhaken om det blir FH. Men har andra favoriter hos andra. Men har inte fått nå pris därifrån ännu ;)

    SvaraRadera