tisdag 11 januari 2011

Bvc och en nackvärk från helvetet!

Varit till bvc med Albin idag. Gick riktigt bra. Nu växer han som han ska. Nu väger han 7290 gram och är 65,5 cm lång. Så han har tagit igen det han inte hade gått upp sist! Nästan 1 kg på en månad hade han gått upp nu. Kanon!

For vidare till Floda och hem till Erica och Alvin. Även Emma kom på besök. Riktigt trevligt att träffa mina kära vänner. Var ett bra tag sedan vi sågs nu. Alvin hade växt en hel del sedan jag sist såg honom. Albin tyckte Alvin var riktigt spännande. Kul när dom börjar bli mer medvetna om varandra.

Tidigare idag så small det verkligen till i min nacke. Skulle lyfta upp Albin från golvet. Det bara small och knastrade till bak i nacken. Och f-n va ont jag fick! Tur att jag snabbt kunde lägga ner Albin på pläden igen. Så det har varit en nackvärk de lux under dagen! Nu är det riktigt illa. På grund av att jag har så ont så blir muskulaturen i nacken stenhård! Så nu blir det en och annan muskelavslappnande tablett. Det är det enda som jag märkt hjälper lite när detta händer. Lär verkligen se till att gå till en massör också. Brukar hjälpa en hel del!
Blir nog inte speciellt mycket sömn inatt på grund av att jag har så ont. Men först har jag en tvätt som ligger i tvättmaskinen. Lär ta rätt på den innan sängen väntar. Ser inte direkt fram emot det. Hundarna behöver en kvällspromenad innan sängdax och jag lär se till att disken tas rätt på. Hushållet lär ju liksom rulla på. Annars är ju allt kvar till imorgon ändå. Nacken lär ju knappast vara bättre imorgon ändå. Emanuel jobbar imorgon till kl. 16 så jag lär göra mitt bästa för att göra Albin nöjd. Så önska mig lycka till! Önskar mig en bra dag imorgon - Tack!

Jag hoppas, hoppas att det inte kommer snö på lördag. Jag ska nämligen på kräftskiva på jobbet. Ja, ni läste rätt! Det ska bli en rejäl kräftskiva mitt i januari. Inte mig emot! Ska bli kul att träffa alla på jobbet också när man nu gått hemma sedan 1 juli. Om det kommer snö så lär jag vara hemma med Albin då Emanuel ska ut och ploga. Sen får jag väl hoppas att nacken inte ställer till det också. Så ingen snö och en nacke som vill samarbeta!

Nej nu orkar jag inte sitta vid datorn längre. Lär ta tag i saken så jag får gå och försöka få lite sömn. Får se om det finns någon plats i sängen bara. Albin och Emanuel gick och la sig för en stund sedan. Så Albin sover nu så gott i min säng. Hoppas på en smidig läggning av han i sin egen säng och att han inte vaknar.

Så nu säger jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar