måndag 24 januari 2011

Mycket känslor. Och rejält trött...

Albin krånglade lite även inatt. Men nappen hjälpte han att somna om. Däremot kunde inte jag somna om. Alldeles för mycket tankar och en nacke som höll mig vaken. Gick ner för att ta en tablett, vilket hjälpte efter en timma. Tankarna fanns ju dock kvar så vaken blev jag ett bra tag. Emanuels klocka ringde så jag vaknade när han gick upp nå före 5 i morse för att åka och jobba. Även Albin vaknade så det blev mys i sängen med mamma. En flaska med mat så somnade han om igen. Själv låg jag vaken och kunde inte somna om alls. Kanske fick mig 3 timmars sömn inatt. Ännu en underbar natt med andra ord. Kan dock inte säga att Albin var skyldig denna natt.

När han vaknade igen 9.30 så kom han underfund med hur han skulle göra för att lyckas få foten i munnen. Han har försökt ett bra tag kan jag lova. Men nu, äntligen så lyckades han. Han är så söt när han lyckas med något nytt för han skrattar så underbart när han väl lyckas.


Bilden är tagen med mobilen i morse när han äntligen lyckades!

Vi gjorde oss i ordning och åkte till gammelmormor för att hälsa på. Hon sken som en sol när vi klev innanför dörren. Blev kvar där ett par timmar. Blev en hel del prat om allt och ingenting. Kände mig helt slut när jag åkte därifrån. Är ju en del som händer just nu så det finns en del att prata om. Mycket känslor inblandade!

For hem igen och rastade av hundarna rejält. Emanuel kom hem efter en del fixande i Nordåker så fick vi äntligen lite mat i magen.

Kvällen har väl inte varit den bästa om jag säger så. Vi kämpar på och hoppas på det bästa. Men just nu är det svårt. Är så svårt att inte föreställa sig det värsta. Blir nog att försöka boka in sig på en fika hos någon imorgon förmiddag så vi kommer på andra tankar. Senare på eftermiddagen kommer Jessica hit för att ta en fika så då blir det lite annat.

Nu blir det att ta rätt på disk och att bära ner lite tvätt. Hundarna ska ut en snabbis också sen väntar sängen. Är så grymt trött och hoppas verkligen på lite sömn inatt. Emanuel har lagt sig för över en timme sedan eftersom det ska snöa inatt. Så sängen ropar verkligen på mig nu!

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar