söndag 23 januari 2011

Försökt hållit mig sysselsatt...

Har inte hänt så mycket idag. Hade en riktigt jobbig natt med Albin så man har inte riktigt varit på banan idag. Kl. 02.00 inatt vaknade han. Vilket vi inte alls är vana vid då han sover hela nätter sedan julafton. Men inatt vaknade han och var klarvaken. Fick en flaska med mat och efter lite knölande så somnade han tillslut om. Men han sov bara 45 min sen var han igång igen. Då fick han ligga i sängen med oss. Så efter mycket om och men så somnade han tillslut. Så jag fick mig lite sömn efter kl. 6 i morse. Underbart!

Vi for till Nordåker bara vi gjort oss klara för dagen. Hälsade på lite där innan jag tog mig en promenad bort till min morbror med familj. Där bjöds det på en kopp kaffe eller två. Det tackar vi för! Vid de här laget hade Albin varit vaken i nära 6 timmar. Han var grymt trött men sova skulle man absolut inte. Så när vi gick från Anders och Eva så somnade han tillslut i vagnen. Så vi vandrade omkring en stund så han fick sova.

Har försökt hållit mig så sysselsatt jag kunnat idag för att komma på andra tankar.
På något sätt så har man de värsta tänkbara i tankarna för att vara lite förberedd om så är fallet. Men vet att det är så dumt att "måla fan på väggen" innan man vet något. Men ibland är det lite svårt. Vi hoppas fortfarande på det bästa! Avvaktar en hel del provtagningar ännu så vi får se vad de säger. Tänker på dig hela dagarna!!

Kvällen han ägnats åt mys med Albin. Emanuel fick ut på en plogvända så vi har försökt sysselsatt oss utan pappa hemma. Och nog skulle det underhållas. Inte gick det att ligga på golvet inte. Nej man skulle sitta i mammas knä hela kvällen. Är tur att Jessica kommer å en fika på tisdag så vi får hit hoppgungan som vi köpt av dom. Kommer nog bli en hit!
Blev tillslut lite gröt och premiär för blomkålspurén. Det gillades skarpt. Blev en halvdusch under vattenkranen i köket efteråt. För jisses vad Albin kan kleta ner sig när han äter. Händerna ska minsann vara överallt när han äter. Men det finns som sagt vatten att tvätta sig med efteråt så varsågod att kladda. Vi hoppas på att gröten och ett extra stort kvällsmål med mat ska hålla Albin sovande inatt. Men det visar sig.


En bild från när Albin åt gröt för första gången
Inte alls lika kladdig här som idag dock.

Nej, dags att krypa ner i sängen...

Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar