onsdag 26 januari 2011

Nu strejkar snart nacken totalt!

Blev en tripp till Borlänge idag för att inhandla några behövliga ting till bland annat Albin. Sen fanns det även en fika med kusin Jessica med i planeringen. Fixade också en ny fungerande inloggning på Må Bättre så nu kan jag boka pass igen. Så nu är tre Zumba pass inbokade. Hoppas även på att det blir lite spinning på tisdag.

Albin skötte sig som vanligt kanon under dagens Borlängetripp. Han är så nöjd min lilla kille. Är så mycket att titta på när man är med mamma och shoppar. Så man har knappast tid att vara ledsen då.

Väl hemma blev det att åka och lämna in bilen på verkstaden för en service. Så imorgon är jag utan bil. Så vi myser här hemma imorgon jag och Albin.

Blev lite stressigt hem igen sen för vi väntade besök. Det var inbokat ett möte med en säljare från BraHus. Han var riktigt bra att prata med. Och självklart hade vi tydligen fattat tycke för de två dyraste husen i katalogen. Men vi började kika på två andra hus. Så nu väntar vi på kalkyler på dessa. Kändes kanon! Så hoppas, hoppas att detta går att genomföra!

Kvällen har väl inte varit den bästa dock. När dagens bestyr lagt sig så smyger nackvärken på. Och shit säger jag bara. Nu är den inte att leka med. Att jag fortfarande står på benen är ett under! Det är konstigt hur smärttröskeln ändras när man fått barn. Man står ut med mer nu på grund av Albin. Men gissar att det bara är till en viss gräns sen rasar väl allt. Risken är väl att jag blir liggande allt för länge. Börjar blir lite desperat nu. Ska dock till läkaren på måndag för att diskutera vad man kan göra. Men jag gissar att han rekommenderar sjukgymnastik. Som om jag inte har provat detta under dessa 8 åren jag haft nackskadan. Och det hjälper absolut ingenting!
Dessutom blir jag liggande några timmar efter att jag varit där. Så nej! Ingenting jag vill prova ännu en gång. Träna ska jag göra, men inte hos en sjukgymnast! Tänk om dom ändå kunde skriva ut massage på recept! Är det som jag märkt kan lindra smärtan en del. Men har inte råd att få massage så pass mycket som jag skulle behöva. Ska i alla fall bli spännande att se vad han säger. Även denna gång är det en ny läkare jag ska träffa. Denna gång är det dock min "husläkare"! Har inte haft någon på över två år och han som var det innan var väl inte så mycket att hurra för. Så vi hoppas på bättring denna gång!

Sitter väl som vanligt uppe länge än vad jag borde. Beror nog den pina det är att ligga i sängen. Nacken förstör verkligen min sömn! Usch!

Nej, ska försöka ta mig igenom även denna natt så det blir morgon snart. Nackvärken lär vara kvar även då, men jag har en underbart liten glad (förhoppningsvis!) Albin som gör att man orkar lite till... Han är mitt allt!

2 kommentarer:

  1. Stå på dig hos läkarn och fan vad drygt med nacken! Går det inte att få masage hos sjukgymnasten om det är det som hjälper?
    Hoppas att det går br med husen. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, är det något man lärt sig under åren så är det just hur man lär stå på sig hos läkaren. Ska se vad vi kommer fram till!

    SvaraRadera