söndag 16 januari 2011

"Kecka"

Hade en riktigt trevlig kväll igår. Det nalkades kräftskiva på jobbet så jag såg till att bli inbjuden. Det blev en del lekar innan middagen. Något som jag normalt inte alls brukar tycka är så kul om man inte är med nära vänner eller familj. Men jag måste säga att jag skrattade rätt hysteriskt. Kan dock ha att göra med att jag och Malin hamnade i samma lag. Det var riktigt kul! Vi kom på 2:a plats. Kan säga att jag är glad att vi inte vann. Det vinnande laget fick en fin fin pokal som pris. Sen fick dom även klä ut sig och sjunga en karaoke låt. Glad jag slapp!
Under tiden jag var och roade mig hade Albin och Emanuel mys här hemma. Det gick så bra utan mamma hemma. Underbar son vi har.

Idag har vi inte gjort mycket här hemma. Jag har tagit mig i kragen och börjar plocka ut julen. Var på tiden, jag vet. Men nacken har verkligen satt stopp för det tidigare. Ska göra klart det sista imorgon.

Albin fick smaka "kecka" idag. Oj oj säger jag bara, vad ledsen han blev när det tog slut i flaskan. Var alldeles otröstlig. så vi har nog gjort bort oss lite. Men skönt iaf att veta att man kan få i han vätska då det är svårt att få i han vatten. Så nog kan han få kecka ibland.

Ska kanske berätta vad kecka är. Det är äppeldryck. När Emanuel var liten så kallade han det för kecka. Så det har blivit att även vi kallar det för kecka.


Det var gott med kecka men oj vad ledsen man blev när det tog slut.


Kvällen tillbringades framför en film med ett glas vin. Inte helt fel. Unnar mitt ett glas idag när jag inte tog någonting igår på kräftskivan. Det var jag värd.

Så nu har jag sett de två första filmerna från LoveFilm så du ska jag skicka tillbaka dessa så dimper det ner två nya i brevlådan om några dagar. Har provat detta gratis i en månad eftersom jag är Buzzador och fått detta som en kampanj. Har funkat riktigt bra faktiskt.

Nej nu blir det god natt för min del. Albin sover sedan ett par timmar och Emanuel som somnade mitt i filmen gick upp och la sig för en stund sen.

Ha det bra vänner och sov gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar