måndag 10 januari 2011

Besök hos gammelmormor

Jag och Albin hade en riktig mysstund i sängen i morse. Emanuel åkte och jobbade så vi hade hela sängen för oss själva. Han är bara för gó på morgonen. Han skrattar, pratar och gör allt för att äta upp händer och fötter. Verkar som han ska berätta om allt han drömt under natten. För nog har han en hel del att berätta.

Hade tänkt att ta en härlig promenad idag när det var så fint väder och inte så många minusgrader ute. Men när jag gick ut för att kolla postlådan så ångrade jag mig genast. Höll på att blåsa bort. Sen var det verkligen snorhalt på vägen! Hade inte någon större lust att halka runt med vagn och två hundar. Så hundarna fick sig en rejäl lekstund ute på gården istället. Promenaden får jag och hundarna ta utan vagn sen när Emanuel kommit hem.

Efter Albin tagit sin middagslur så packade vi istället in oss i bilen för att hälsa på gammelmormor. Hon hade inte sett han sedan juldagen. Han har utvecklats så otroligt de senaste två veckorna så hon tyckte det var som att träffa en helt annan bebis. Härligt att pigga upp henne lite.


I gammelmormors famn 2 1/2 vecka gammal

Sedan jag kom hem från mormor så har jag pysslat med lite bilder på Albin. Kommer bli kanonbra! Lär dock köpa lite nya patroner till skrivaren innan jag kan slutföra projektet.

Vi har även suttit och kollat på lite olika husmodeller. Ska ringa de olika företagen imorgon och få lite mer prisuppgifter och info. Ska bli spännande att höra. Sitter med spänning och väntar på alla huskataloger. Även några tidningar med inspiration angående inredning och annat.

Snart sover Albin. Då är det dax för en snabb promenad i blåsten med hundarna. Sen sängen för min del!

Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar