tisdag 4 januari 2011

Fotogafering och annat plock...

Snön har vräkt ner hela dagen här i Kättbo och det verkar inte ge sig än på några timmar. Det har väl i alla fall ökat på med 1 1/2 dm under dagen. Var lite småkämpigt att ta eftermiddagspromenaden med hundarna i snön. Får se pulsandet som lite extra träning. Inte helt fel!

Det har inte alls märkts på hundarna idag att dom rök ihop igår. Verkar precis som att dom gjort upp nu om vem det är som bestämmer. Hoppas det håller i sig! Vi håller tummarna i alla fall!

Min mor ligger sjuk här hemma. Inte hittar läkarna något fel på henne heller. Stackare! Gör så gott jag kan med att hjälpa till här hemma. Plockar, städar, diskar, tvättar... ja allt som hör hemmet till. Albin han ligger i sängen med mormor sin och myser. Han sköter sitt med att pigga upp henne med ett underbara leende! Och han lyckas vill jag lova!
Är dock inte alltid så lätt att hålla efter med allt när vissa familjemedlemmar inte är allt för intresserade att hjälpa till alls här hemma! Man får liksom börja om igen med allt plock och disk när dom varit framme. Detta har drivit mig till vansinne idag! Det är inget hotell här hemma! Usch!



En Albin som piggar upp mormor.
Även Nikita är med på ett hörn och myser.

Min nacke har tack och lov varit bättre idag. Skönt det när mor hade en sämre dag. Vi går om varandra lite. En och annan smärtstillande tablett blev det för min del ändå under dagen... men inte alls lika många som igår. Den varma duschen nu på kvällssidan hjälpte också till att lindra en del. Är rätt skönt att vara hemma i Kättbo. Fler som kan hoppa in och hålla koll på Albin. Detta gör att jag får vila nacken mer här än hemma. Emanuel jobbar ju en hel del den här tiden på året på grund av vädret vi har. Så Albin och jag blir hemma själv mycket. Men det går bra det också! Vi myser på så mycket vi kan där hemma. Och tack och lov att han är så snäll. Många gånger är han så nöjd att bara ligga på golvet. Jag får hoppas det håller i sig så länge som möjligt!

Min far ville ha en bra bild på Albin som bakgrundsbild i sin telefon. Blev en och annan bild. Här är några smakprov... Så får ni säga vad ni tycker! Vilken tycker ni är bäst? Låt höra nu!!





Ha det bra kära vänner!!

2 kommentarer:

  1. Den sista bilden var mysigast då man ser att han sitter i famnen!

    SvaraRadera
  2. ja, den sista var bäst!!!!!

    Tycker faster

    SvaraRadera