onsdag 19 januari 2011

Morgonbestyr och Borlängetripp...

Det har varit en knölig natt med Albin. Vid tre inatt började han vakna. Gnällde lite, fick nappen och somnade om direkt. Men han låg och knölade runt, runt. Detta gjorde att jag inte kunde sova riktigt utan låg själv och knölade i sängen. Man förväntade sig hela tiden på att han skulle vakna. Vilket han också gjorde men inte förrän klockan var strax efter klockan sex. Hade inte fått allt för mycket sömn då om jag säger då. Men efter en flaska med mat och mys i sängen med mamma och pappa så somnade vi om och klev inte upp förrän efter klockan nio.

Det är här den härliga förmiddagen börjar. Emanuel åker till Nordåker för att fixa de nya däcken till traktorn. Själv ska jag byta på Albin. Märkte snabbt att han bajsat ner sig totalt!! Det var bara att torka det värsta och bära upp han i badkaret. Så, nybadad och nöjd så gick vi ner och åt lite frukost. Han börjar då spy som en tok! Spyr gör han ju en hel del vår lille son så det var väl inte så konstigt. Så det var bara att klä av honom igen och klä på han torra kläder för andra gången. Nåväl.. jag får äntligen i mig lite frukost och sätter mig vid datorn en stund. Albin han ligger nöjd på golvet, ett litet tag i alla fall. Sen hamnade han i mitt knä vid datorn. Satt och pratade med Erica på chatten om våra kära barn.. och vad händer? Jo, Albin skiter ner sig igen! Och även detta gång läcker blöjan igenom. Och detta i mitt knä. Åhh.. va underbart! Sitter kvar en kort stund och bekymrar mig lite för Erica. Sen tar Albin i ännu en gång. Då var det bara att ta tag i saken ännu en gång. Blev ännu en bad för Albin och en rejäl dusch för mig. Tvättmaskinen fick sig en omgång också. Sammanfattningen för starten på dagen är väl att det kunde ha börjat bättre.

Efter allt bestyr så kom min far förbi och hälsade på. Han passade på att äta sin lunch här innan han for vidare på jobb. Även vi fick lite mat i oss. Sen gjorde jag och Albin oss klara för att fara en sväng till Borlänge. Kom iväg lite senare än planerat. Men vi kom i alla fall iväg.

När vi kommit till Borlänge så bar det först av till jobbet en vända för att säga hej. Kul att se de som fanns på plats. Sedan bar det av till Maserhallen för att inhandla ett par badbyxor till Albin inför fredagens babysim. Det inhandlades även en baddräkt till mig och lite annat "bra att ha".
Jag köpte även en ny skötväska. Jag är kanonnöjd!
Rymlig men ändå lätt och smidig. Betydligt bättre än den som följde med vagnen.

Väl hemma igen så tog jag tag i köket. Köpte ett par gardinkappor till köket när jag var i Borlänge. Julgardinerna behövde verkligen komma ner! Blev inte riktigt som jag tänkt mig så just nu saknar vi gardiner i ett av fönstren i vårt sovrum. Ha ha.. Blev lite bättre, men får se hur jag gör. Men julgardinerna är i alla fall nere. Så det får duga så länge.


Så här ser det ut.. men ignorera de fula, gula banden.
Ska byta imorgon när jag hittar de vita som hör till gardinerna..


Nej ska ta och plocka ihop det sista här hemma nu så blir det sängen sen. Emanuel är väl snart hemma från jobbet också.


Uppdatering kl. 01.00

Trodde Emanuel skulle vara hemma klockan tolv som han brukar. Men icke! Han sitter i bilen på jobbet och väntar på att hans käre bror ska sluta. Så nu är det bara för mig att klä mig och gå en snabbis med hundarna. Hoppas Albin inte vaknar under tiden bara. Hoppas också Emanuel hinner hem innan jag lägger mig. Orkar dock inte hålla ögonen öppna så länge till.
Är nämligen bäst att hålla sig vaken tills Emanuel kommit hem. Risken annars är att Albin vaknar då hundarna bli extra vaktande om jag går och lägger mig när inte Emanuel är hemma. När han väl kommer hem så får dom frispel om man inte är med och säger till dom. Så jag får nog sitta uppe. Åhh... suck!!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar